قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است
سرخط خبرها

آزموده را آزمودن خطاست

  • کد خبر: ۱۳۳۰۱۴
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
آزموده را آزمودن خطاست
برای خرید دارو‌هایی که پزشک نوشته بود، راهی داروخانه شدم. درمانگاهی که در مجاورت داروخانه بود، پر از بچه‌های مریضی بود که صدای سرفه و گریه توأمشان به گوش می‌رسید.

برای خرید دارو‌هایی که پزشک نوشته بود، راهی داروخانه شدم. درمانگاهی که در مجاورت داروخانه بود، پر از بچه‌های مریضی بود که صدای سرفه و گریه توأمشان به گوش می‌رسید. مادری نوزادبه بغل در فضای بیرون درمانگاه قدم می‌زد و نوزادش را که سخت گریه می‌کرد، تکان می‌داد تا آرامش کند.

وضعیت داروخانه هم کم از درمانگاه نداشت؛ مادرانی بچه به بغل منتظر گرفتن دارو بودند و بچه‌هایی بی قراری می‌کردند و پدرانی نسخه به دست در انتظار دریافت دارو نشسته بودند. نشستم تا نسخه ام آماده شود. مادری که کنارم نشسته بود، درحالی که دستش را توی مو‌های پسربچه هشت یا نه ساله اش فروبرده بود و نوازشش می‌کرد، گفت: «بچه ام بد سرما خورده. دو روز مدرسه رفت، آمد خانه، افتاد.»

پسرک سرش را خم کرده و تکیه داده بود به شانه مادرش و بی حال زیرچشمی نگاهم می‌کرد. پدر بچه به سمتمان آمد و گفت: «یکی دوتا دارو را اینجا هم نداشت. باید برویم داروخانه دیگری.» سریع بلند شدند و رفتند. به این موضوع فکر می‌کردم که در این شرایط سخت که آنفلوانزا به شدت میان بچه‌ها شیوع پیدا کرده است، چرا فکری برای غیرحضوری شدن مدارس حتی برای مدتی کوتاه نمی‌شود؟ همانند تجربه کرونا و روز‌های سختی که شاید اگر زودتر دستورالعمل‌های بهداشتی اعمال شده بود، می‌توانست خیلی زودتر از شیوع آن جلوگیری کند.

این روز‌ها که ویروس آنفلوانزا از ویروس کرونا سبقت گرفته است، در مدارسی که گاهی بیش از ۴۰ دانش آموز در یک کلاس می‌نشینند و کلاس‌هایی که ممکن است به جز پنجره، سیستم تهویه‌ای نداشته باشند، کافی است یک مبتلا همه را درگیر ویروس آنفلوانزا کند؛ اتفاقی که در روز‌های ابتدایی کرونا نیز رقم خورد. کاش این مسئله را جدی بگیریم که «آزموده را آزمودن، خطاست.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->